
LIST Z 13.03.2020 r.
Z uwagi na postępujący rozwój epidemii z troski o dobro naszych Pracowników i Klientów podjęliśmy trudną decyzję o zamknięciu klubów aż do odwołania. Postanowiliśmy się nie poddawać i ruszyliśmy z akcją #trenujwdomu online, w ramach której regularnie organizujemy m.in. transmisje treningów na żywo i konsultacje online z naszymi trenerami. Akcja spotkała się z wielkim entuzjazmem ze strony naszych Klientów, co daje nam jeszcze więcej motywacji! Podsumowanie naszych działań znajdziesz w poniższym liście.
Drogi Kliencie,
czuję się w obowiązku poinformować Cię o działaniach, jakie podjęliśmy w minionym tygodniu, o tym co planujemy i co jest dla nas najważniejsze oraz wytłumaczyć, dlaczego są podejmowane takie, a nie inne decyzje.
Zacznę jednak od tego, że obecna sytuacja dla mnie – jako osoby zarządzającej siecią klubów, w której pracuje 500 osób i która ma 60 000 Klientów – jest bardzo trudna. Niestety, ale przez dynamikę zmian – nie ma dobrych decyzji. Każda decyzja jest próbą pogodzenia wszystkiego, co ważne i próbą przewidzenia przyszłości i konsekwencji jakie to niesie.
Dokładamy wraz z zespołem wszelkich starań, aby nasze decyzje były jak najlepsze – proszę miej wyrozumiałość.
Chciałbym, żebyś wiedział, że nasze działania nie są nastawione na zysk w obecnym okresie. Piszę o tym dlatego, że pojawiają się takie komentarze, że powinniśmy natychmiast zamknąć kluby, że to, że są otwarte jest wyrazem bycia chytrym, a ja jestem „złotówą”.
Wytłumaczę się z tego, pomimo że wiem, że moje argumenty być może będą niewystarczające.
Otóż klub fitness to nie tylko Klienci. To również Pracownicy pracujący w klubie, ale też Pracownicy, którzy pracują w biurze. Jest nas 500 osób.
Klub fitness to również powierzchnia, którą wynajmujemy w większości przypadków.
Pensje, czynsze i wszystko inne powoduje, że moja odpowiedzialnością jest to, żeby wszystkie te zobowiązania były zapłacone. Mało tego – moim obowiązkiem jest zadbać o Pracowników – w końcu to oni są najważniejsza częścią klubu fitness.
Uwierz mi drogi Kliencie, nie liczymy zysków, bo ich nie ma. Nie liczymy tez strat, bo są ogromne – wszystko to nie ma teraz znaczenia. Znaczenie miało i ma tylko bezpieczeństwo Twoje i moich Pracowników.
Wierzę, że przyjdzie dzień, kiedy wszystko wróci do normy, wyliżemy rany, ale będziemy dumni z tego, jak podeszliśmy do sprawy.
Zrobiliśmy, co mogliśmy, żeby zabezpieczyć kwestie higieniczne zarówno Twoje, jak i Pracowników.
Wczoraj zostały odwołane zajęcia grupowe – to była też trudna decyzja, bo dotknęła nie tylko Klientów, ale też Instruktorów fitness.
Pracownicy, którzy są w klubach, są z własnego wyboru – bo tak chcą.
Bo chcą pracować i czuć się choć trochę bezpieczniej w tym nieprzewidywalnym okresie. Jestem im za to wdzięczny, że tak dzielnie znoszą tą napiętą sytuacje.
Podjęliśmy dzisiaj najtrudniejszą decyzję o zamknięciu wszystkich klubów od jutra (nie tylko tych w galeriach handlowych) do odwołania.
Informuje, że jesteśmy gotowi na zamkniecie klubów, co wydarzy się od jutra – przez słowo gotowy rozumiem, że mamy plan dalszego działania, który zadba o Ciebie Kliencie i naszych pracowników. Jutro kluby będą nieczynne.
Wskutek obecnej sytuacji nikt nie straci pracy – to mogę obiecać!
Drogi Kliencie, niezależenie od tego, czy moje argumenty Cię przekonały, czy uważasz, że decyzje, które podejmowaliśmy były niewłaściwe – życzę Ci wszystkiego, co najlepsze, dbaj o siebie i najbliższych zgodnie z wytycznymi GIS i Ministerstwa Zdrowia.
Pamiętaj też proszę, że szanuję Twoje zdanie i proszę Cię o uszanowanie zdania mojego i innych. To nie jest czas na wzajemne oskarżanie – po prostu stosujmy się do wytycznych ludzi, którzy się na tym znają.
Na koniec pozwolę sobie wypunktować, co zostało zrobione i co będzie realizowane w najbliższym czasie.
Przez ostatni tydzień zrobiliśmy:
– rozpoczęliśmy akcje informującą o zasadach higieny wskazanych przez GIS – o tym pisałem do Ciebie list z prośba o podejście poważnie do sprawy – łącznie opublikowaliśmy ponad 20 filmów, w klubach pojawiły się instrukcje dbania o higienę w ilości ponad 100 sztuk
– w każdym klubie pojawiły się żele antybakteryjne do dezynfekcji rąk – łącznie ponad 220 litrów
– zostały zwiększone ilości płynów do dezynfekcji maszyn i papier do ich czyszczenia
– zwiększyliśmy czas pracy serwisu utrzymującego czystość w klubach z naciskiem na zwiększoną dezynfekcję wrażliwych miejsc w klubie
– zmieniliśmy sposób wejść do klubów tak, żeby unikać bezpośredniego kontaktu pomiędzy Klientem a Pracownikiem
– Pracownicy zostali przeszkoleni z obowiązujących zasad higieny
– wczoraj odwołaliśmy zajęcia grupowe
dziś rano wprowadziliśmy możliwość bezpłatnego zawieszenia karnetu na 14 dni
W najbliższym czasie poza powyższymi czynnościami higienicznymi które pozostają bez zmian:
– zaplanowaliśmy pracę dla naszych zespołów na tyle, ile to było możliwe w tej sytuacji
– zespół biurowy liczący 100 osób praktycznie w całości przechodzi na pracę zdalna
– wprowadzimy treningi fitness online prowadzone na żywo od poniedziałku (16.03)
zostaną udostępnione na naszych kanałach YouTube treningi, które można realizować w domu (od przyszłego tygodnia)
– będziemy publikowali ciekawe materiały na naszych kanałach social media – od poniedziałku 16.03
– nasi instruktorzy fitness i trenerzy będą publikowali ciekawe materiały dotyczące diety, motywacji
– nasi trenerzy będą prowadzili konsultacje online
– zrealizujemy ciekawy konkurs dla naszych Pracowników z Twoim udziałem
Więcej szczegółów już wkrótce.
Chcemy być blisko Ciebie i nie tracić z Tobą kontaktu.
Pozdrawiam,
Bartek Gibała